ما از خداییم و به سوی او باز می گردیم
درگذشت جناب آقای دکتر محمد علی اخوت عضو ارزشمند هیات تحریریه دوفصلنامه نقد و تحلیل آرای قضایی در این ایام عزای حسینی ع اندوه سنگین دیگری به همه ما افزود. از دست دادن یک انسان فرهیخته، شریف، بزرگوار و درستکار آسان نیست. به قول حکیم سنایی:
سالها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب
لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن.
ایشان از اعضای پرتلاش و متعهد و فعال تحریریه بودند. خداوند ایشان را رحمت فرماید و در جایگاه عالی قرار بدهد. اما آنچه باز بسیار تسلی بخش است این ابیات سعدی است:
آنچه دیدی بر قرار خود نماند
واین چه بینی هم نماند بر قرار
گل بخواهد چید بیشک باغبان
ور نچیند خود فرو ریزد ز بار
این همه هیچ است چون میبگذرد
تخت و بخت و امر و نهی و گیر و دار
نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کز او ماند سرای زرنگار
سال دیگر را که میداند حساب؟
یا کجا رفت آن که با ما بود پار؟
این مصیبت را به همه دوستان و همکاران به ویژه اعضای محترم هیات تحریریه و البته به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنیم.
محمد جواد شریعت باقری
سردبیر نشریه نقد و تحلیل آراء قضایی